SEWPER

טיפול בשפכים באמצעות–  SEWPER RX ניצול חיידקים טבעיים לשיפור יעילות הטיפול

התוצרים הסופיים של מתקני טיפול בשפכים הם לא רק מים , גבבה ובוצה, כמו שמקובל לומר. יש גם תוצר נוסף הפחות מדובר, שהוא הריחות הלא נעימים, הנפלטים מהמתקן, שהוא נושא חשוב מאוד שיכול להשפיע על הסביבה והאוכלוסייה הסמוכה למתקן.

ריחות במערכות שפכים נובעים בעיקר מפירוק חומרים אורגניים בתנאים אנאירוביים, המוביל לשחרור גזים ריחניים כמו מימן גופרתי ואמוניה. גזים אלו יוצרים סביבה לא נעימה, קורוזיווית ומעלים את הצורך בשימוש בפתרונות אפקטיביים .

FOG (שומנים, שמנים וגריז)  מהווים אתגר משמעותי נוסף, אשר פוגע בתפקוד התקין של הציוד ומערכות מתקני שפכים. ה-FOG  גורם להצטברות חומרים על הציוד, פוגע בתהליך הביולוגי ומוביל לעלויות תחזוקה גבוהות. פתרונות מסורתיים לטיפול ב-FOG לא תמיד מספקים.

יש שמתייחסים לריחות במתקני שפכים כעובדה מוגמרת ומנסים לטפל בריחות אלה ע"י  כליאת גזים בחדרים סגורים ולטהר אותם בעזרת העברתם דרך מלכודות ומסננים שונים. טיפול בריחות בשיטה הנ"ל היא מאתגרת מאוד, לא יעילה ויקרה.

  • בידוד מוחלט של הגזים כמעט בלתי אפשרי, ואפילו דליפה קטנה יכולה להוביל לבעיות ריח משמעותיות.
  • הגזים המיוצרים, כמו מימן גופרי ואמוניה, הם קורוזיביים ועלולים לגרום נזק לציוד ולתשתיות בתוך המתקן.
  • נדרשת תחזוקה שוטפת הכוללת ניקוי\ החלפת מסננים

יותר נכון, יעיל וחסכוני לטפל  בגורם הריחות מאשר בתוצאה (ריחות עצמם). ריחות רעים הנפלטים ממתקני טיפול בשפכים אינם גזירת גורל – טיפול במקור הריח הוא הפתרון היעיל והחסכוני ביותר.

Sewper Rxהפתרון היעיל לטיפול בריחות ו-FOG במתקני שפכים

מהו Sewper R ואיך זה עובד?

Sewper Rx  הוא תערובת חיידקים ייחודית ומוגנת בפטנט, שפותחה במיוחד לטיפול בשפכים ולהפחתת ריחות.

תערובת זו מורכבת משלושה חיידקים גרם-שליליים, כשהבולט ביניהם הוא ה- Pseudomonas,  הידוע ביכולתו לפרק חומרים אורגניים ולהפחית ריחות בצורה משמעותית. חיידקים אלה קיימים באופן טבעי בשפכים, אך במצבם הטבעי הם מוחלשים ולא דומיננטיים בביו פלורה הקיימת בשפכים, ולכן אינם מצליחים להגיע לרוויה מספקת ולהשפיע בצורה משמעותית על תהליך הפירוק של החומר האורגני.

 SWEPER RX משווק בצורת כדורים קטנים ויבשים (דומה לאורז) המכילים מיקרואורגניזמים פעילים, רדומים שמתחילים לעבוד מיד עם הגעתם למערכת השפכים.

פעולה זו משנה את מאזן הכוחות במיקרו ביוטה של השפכים ומאפשרת לחיידקים הטבעיים של SEWPER RX להפוך לרוב דומיננטי במערכת.

החיידקים יכולים לפעול בתנאים ארוביים  וגם אנארוביים, מה שמרחיב את יכולתם לפעול במגוון סביבות.

החיידקים יוצרים ביופילמים הנצמדים לדפנות המתקן, מאפשרים טיפול יעיל לאורך זמן ומפחיתים את הצורך במינון חוזר

אופן השימוש ב-SWEPER RX:

 השימוש ב-SWEPER RX מתבצע במספר שלבים:

  1. הוספת כמות ראשונית: בתחילת התהליך, מוסיפים כמות מחושבת- יחסית גדולה של SWEPER RX  בנקודות שונות במערכת הטיפול בשפכים. החיידקים מתחילים לפעול, להתרבות במהירות ולפרק את החומרים האורגניים בשפכים. הם ניזונים מהחומרים המזהמים כמו שומנים, שמנים, פחמימות וחלבונים, וממירים אותם לחומרים פשוטים יותר כמו מים ופחמן דו-חמצני.
  2. הוספה תקופתית: לאחר השלב הראשוני, יש להוסיף כמות קטנה יותר של SWEPER RX מדי פעם- פעם כל 30 עד 180 יום, בהתאם להתפתחות התהליך ותוצאות המעבדה. תדירות ההוספה והמיקומים נקבעים על ידי החברה בהתאם לתוצאות, הניתוחים והבדיקות של מערכת השפכים.

למה Sewper Rx כל כך אפקטיבי?

  1. הפחתת מוצקים אורגניים: מסוגל להפחית מוצקים אורגניים עד 80% בתוך חודש, בזכות החיידקים הניידים שלו המתקיפים מוצקים אורגניים (VSS) ומתפשטים במערכת.
  2. הפחתת ריחות: חיידקי Pseudomonas בתערובת מפחיתים במהירות את ריחות המימן הגופרתי והאמוניה. יכולתם לבצע דניטריפיקציה אירובית מאפשרת פירוק מלא של אמוניה לגז חנקן בתנאים אירוביים, ללא צורך בריאקטורים נפרדים.
  1. פירוק והמסה של ה FOG והפיכתו לחומרים פחות מזיקים וקלים יותר לטיפול. זהו תהליך שמדמה את הטבע ויעיל יותר מפתרונות כימיים או מכניים.
  2. הפחתת בוצה החיידקים גם עוזרים להקטין את כמות הבוצה הנוצרת בתהליך הטיפול בשפכים, מה שמפחית את הצורך בטיפול נוסף בבוצה ומפחית את עלויות התחזוקה.
  1. חיסכון באנרגיה: השימוש ב-Sewper Rx מפחית את עלויות האנרגיה בתהליך החמצון ביותר מ-20%, הודות ליכולת החיידקים לנוע למקומות אידיאליים בתוך המערכת.
  2. בטיחות לשימוש וידידותי לסביבה:  החיידקים במוצר אינם מזיקים לבני אדם, ולכן השימוש במוצר בטוח.  החיידקים הטבעיים אינם מזהמים את הסביבה ומסייעים לשמור על איכות המים והקרקע.

מסקנות

השימוש בחיידקים טבעיים SWEPER -Rx מספק תהליך מתמשך ובטוח המבטיח טיפול יעיל בשפכים. הוא פתרון מוביל להפחתת ריחות, FOG וחיסכון בעלויות תפעול במתקני ביוב עירוניים וגם של מסעדות, בתי מלון, מטבחים ותעשיות שונות.

מוצרים נוספים

ציוד לטיפול בבוצה

תחנה ניידת

תחנה ניידת לייבוש בוצה   Esmil MODULE D סדרה חדשה של ESMIL לייבוש בוצה תעשייתית ומוניציפלית, המסופקת במכולות סטנדרטיות בגודל 20 ו-40 רגל. טכנולוגיית הייבוש מתבצעת

קרא עוד »
RELIANT WATER TECHNOLOGY

WELT WELL WIZARD

מערכת איסוף שפכים קיימת בכל עיר או עיירה מודרנית. מערכת איסוף השפכים כוללת צנרת תת קרקעית שמובילה את השפכים מבתי מגורים, מוסדות, אזורי מסחר ותעשיה

קרא עוד »
מגובים מכניים

מגובי מיני TSURUMI-ESMIL

מגוב מכני מיני תוצרת ESMIL-TSURUMI: הפתרון האולטימטיבי לטיפול בשפכים במתקנים קטנים תיאור המוצר מגוב מכני מיני תוצרת ESMIL-TSURUMI מציע פתרון מתקדם ואפקטיבי לטיפול בשפכים במתקנים

קרא עוד »